va sjutton är detta??

i helgen skulle ja på fest med Sandra men hon va sliten så då skulle ja gå ut med Jessica istället.
på dagen tog jag en sväng med Bea på tuna och köpte presenter, när jag kom hem vid 5 sov jag middag 1 timma.
på väg ut till tuna kände jag av halsen lite så jag gick till apoteket i förebyggande syfte. TUR DE..

när jag vaknade vid 18 hade jag ont i min ena halsmandel. efter någon timma började jag känna mej febrig. 37,8 visade termometern.
ja beslutade mej för  att stanna hemma å de va allt bra tur för när ja gick och la med vid 22:30 hade ja 39,4 i feber och skit ont i halsen. under hela natten har ja inte kunat svälja och fått trycka i mej massa piller.

när jag vaknade hade ja fortfarande en massa feber å skiiittt ont så ja ringde vårdcentralen och fick en tid.. läkaren såg väldigt fundersam ut och tog fram en bok han började läsa i, mitt prov visade inge halsfluss men jag var väldigt uppsvullen.. han skrev ut pencilin mot halsfluss i alla fall.

de underliga va att han frågade mej om ja kollat hur de såg ut och de hade jag tidigare mej såg inget speciellt.
när ja kollade ikväll fick ja en chock.. min halsmandel ser helt döende ut.. sååååå äckligt de ser ut. värsta infektionen. e riktigt orolig faktiskt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0